Veelgestelde Vragen Office365 Backups (FAQ’s)
Hier vindt u snel antwoorden op de meest veelgestelde vragen over Office 365 Backups voor Microsoft 365. We beantwoorden vragen over licenties, gedeelde mailboxen, het instellen op smartphones en nog veel meer. Mocht u toch nog hulp nodig hebben, neem dan gerust contact met ons op. Onze professionals in Backup Services voor Microsoft Office 365 staan voor u klaar!
- All
- Beheer
- Configuratie
- Herstel
- Installatie
- Instellingen
- Kosten
- Microsoft 365
- Microsoft Azure
- Microsoft Exchange Online
- Microsoft OneDrive voor Bedrijven
- Microsoft SharePoint Online
- Microsoft Teams
- Notificatie
- Office 365
- Update
Betaal ik extra voor Office365 Backups bij shared mailboxen?
Nee; wij rekenen een licentie per actieve Office365 gebruiker. Shared mailboxen zijn gratis, tenzij ze boven de 50Gb zijn. Echter kan het zijn dat een shared mailbox vanuit Office365 een exchange subscription toegekend heeft gekregen. In dat geval wordt de shared mailbox gezien als een betaalde gebruiker.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Hoe voeg ik een gebruiker toe aan de Office365 Backups-gebruiksinterface?
De gebruiker kan naar Cloud-to-Cloud back-up gaan en zijn machtigingen beheren op de pagina Instellingen. Voor meer informatie zie ‘handleiding installatie Office365 Backups, hoofdstuk 8’.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Hoe voeg ik gebruikers toe om e-mailmeldingen te ontvangen voor waarschuwingen en mislukte back-ups?
Ga naar de pagina Instellingen en ga naar het gedeelte E-mailmeldingen. Klik op het +-teken boven aan het gedeelte E-mailmeldingen. Voer de naam en het e-mailadres in, selecteer het (de) rapporttype(s) en klik op OPSLAAN.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Granulair te zoeken en herstellen binnen de back-ups naar specifieke informatie?
Is het mogelijk om granulair te zoeken binnen de back-ups naar specifieke informatie en om deze vervolgens te herstellen? U kunt zoeken op mailboxnaam, bestandsnamen, mappen etc. en die kunt u per item, of map of mailbox herstellen.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Herstel op individuele bestanden of de volledige omgeving?
Is het mogelijk om zowel individuele bestanden als de volledige omgeving te herstellen? Ja, dat is mogelijk. Lees meer over alle features over onze Office365 Backups service en oplossing.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Hoe definieert Office365 Backups een gebruiker?
De back-up service telt elke user die een Exchange subscriptie heeft in de Microsoft Office365 licentie. Bijvoorbeeld E3, E5, Business premium en Business basic zijn zulke licenties. Deze gebruikers zullen worden meegenomen in de backup. Voor meer informatie, zie; licentie definities.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Hoe herstel ik (backup) gegevens?
Nadat de eerste back-up is voltooid, kunt u gegevens herstellen door bestanden en mappen te selecteren op de pagina Beveiligen (Protect).
Opmerking: Houd er rekening mee dat u alleen gegevens kunt selecteren uit een map hiërarchie op één niveau.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Hoe stel ik de tijd van mijn back-up schema in?
Wilt u zelf de tijd instellen van een backup tijdschema? Office365 Backups stelt automatisch een schema in voor elk van uw gegevensbronnen om ervoor te zorgen dat elke back-up zo efficiënt mogelijk wordt voltooid. Meer planningsopties zijn gepland voor een toekomstige release.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Office365 bewaarbeleid instellingen?
Alle gegevens in Barracuda Cloud-to-Cloud Backup Versie 3 zijn standaard ingesteld op onbeperkt bewaren. Meer opties voor het instellen van bewaarbeleid zijn gepland voor een toekomstige release.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Hoe wordt de connectie gelegd tussen klant en back-up oplossing?
De connectie wordt gemaakt door eenmalig het global O365 admin account te autoriseren, hierna kan de cloud backup omgeving bij de data van de klant.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Is er een back-up limiet of is de opslag onbeperkt?
Office365 Backups geeft u unlimited data opslag en referentie. Alle data is geëncrypt zowel tijdens het verzenden als bij opgeslagen data.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Office 365 licenties beheren, definities, gebruikers en facturatie
Office365 Backups gebruikt de Microsoft Azure-ID van elk account als de unieke identificatie om ervoor te zorgen dat het juiste aantal gelicentieerde gebruikers wordt gefactureerd.
Een klant schaft een Office365 Backups licentie aan voor elk van de volgende situaties:
Microsoft Exchange Online
- Elke gebruiker met een actief Microsoft 365 betaald abonnement voor Exchange waarvan u een back-up maakt, heeft een back-uplicentie nodig.
- Voor gedeelde postvakken die geen betaald Microsoft 365-abonnement hebben, is geen backuplicentie vereist.
- Microsoft vereist een licentie voor gedeelde mailboxen groter dan 50 GB. Als zodanig vereist de back-up service ook een licentie voor gedeelde mailboxen van meer dan 50 GB.
- Voor gedeelde postvakken met een betaald Microsoft 365-abonnement is een back-uplicentie vereist.
- Archiefmailboxen ingeschakeld voor gebruikers met een geldig abonnement hebben geen CCB-licentie nodig.
- Voor gedeelde postvakken die geen betaald Microsoft 365-abonnement hebben, is geen backuplicentie vereist.
Microsoft OneDrive voor Bedrijven
- Elke gebruiker met een actief betaald Microsoft/Office 365-abonnement voor OneDrive waarvan u een back-up maakt, heeft een back-uplicentie nodig.
Microsoft SharePoint Online
- Elke gebruiker in de Microsoft/Office 365-tenant die toegang heeft gekregen tot een SharePoint-site waarvan u een back-up maakt, heeft een back-uplicentie nodig.
- Gebruikers buiten de organisatie worden uitgesloten van de back-up.
Microsoft Teams
- Elke gebruiker in de Microsoft/Office 365-tenant die toegang heeft gekregen tot Microsoft Teams-sites waarvan u een back-up maakt, heeft een back-uplicentie nodig.
- Gebruikers buiten de organisatie worden uitgesloten van de back-up.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Office365 backup selectie en instellingen?
Ga naar de pagina Instellingen en klik naast elke gegevensbron op de knop ‘aanpassen’. Standaard worden nieuwe gevonden accounts altijd geselecteerd. Zie pagina Instellingen. Momenteel kunt u alleen per gebruiker selecteren in Exchange en OneDrive. Meer opties, waaronder groeps- en domeinselecties, zijn gepland voor een toekomstige release.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Ik heb een Teams-kanaal hersteld. Waarom kan ik het niet zien in Microsoft 365?
Het herstellen van teamkanalen binnen 30 dagen nadat ze zijn verwijderd, resulteert in een fout omdat Microsoft 365 ze 30 dagen in de prullenbak bewaart. Een tijdelijke oplossing is om de specifieke kanalen uit de prullenbak te herstellen onder de optie Team beheren in Microsoft 365.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Ik kan de Teams-kanalen nog steeds niets zien in mijn back-ups na de laatste update
Om de nieuwste versie van de Teams-kanaalback-up te krijgen, moet u uw Microsoft 365-verbinding opnieuw verifiëren. Ga naar de pagina Instellingen, klik op het weglatingsteken (3 puntjes) rechts van het gedeelte Office 365 en klik op OPNIEUW VERBINDEN MET MICROSOFT.
Opmerking: Houd er rekening mee dat u zich moet aanmelden met een global beheerdersaccount om deze actie te voltooien. Accepteer de machtigingen wanneer daarom wordt gevraagd en de volgende back-up legt automatisch Teams-kanalen vast.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Ik ben een exporttaak gestart om mijn gegevens te downloaden. Waar vind ik de downloadbare link?
Nadat de export is voltooid, kunt u de downloadkoppeling verkrijgen via de Dashboard-pagina of de Rapporten-pagina. Klik op het exportrapport dat u wilt downloaden.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Waar worden (master) encryptie sleutels opgeslagen?
Waar worden (master) encryptie sleutels opgeslagen, aan de kant van de back-up oplossing of aan de kant van klant? De back-up service slaat klantgegevens versleuteld op met behulp van AES-256 en de sleutels worden door de toepassing versleuteld bewaard in Azure Key Vault. Alleen de applicatie heeft toegang tot de sleutels via API – er is geen directe toegang.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Waar wordt mijn backup data bewaard?
Uw data wordt in de EU, in de Barracuda Cloud in Nederland opgeslagen op “state of the art” apparatuur. Office 365 data worden versleuteld met 128-bit SSL-codering, hetzelfde niveau van beveiliging dat door de meeste banken en financiële instellingen wordt gebruikt. Gegevens die zijn opgeslagen in de Barracuda Cloud worden met behulp van 256-bits AES-codering gecodeerd.
Barracuda Cloud Storage ondergaat regelmatig audits door derden en is SOC 2 II-gecertificeerd. Extra beschermingslagen in Barracuda Cloud Control zijn multi-factor authenticatie, IP-adres inlogbeperkingen en rol-gebaseerd beheer. Daarmee voldoet u ook aan de strenge wetgeving op het gebied van data opslag in Europa.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Waar wordt de data versleuteld, aan de kant van de back-up oplossing of aan de kant van de klant?
De back-up service slaat klantgegevens versleuteld op met behulp van AES-256 en de sleutels worden door de toepassing versleuteld bewaard in Azure Key Vault. Alleen de applicatie heeft toegang tot de sleutels via API – er is geen directe toegang.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Waarom duurt het herstellen van Teams enkele uren?
Bij het herstellen van een Team of delen van een Team, regelt Microsoft de inrichting van Teams-objecten. Het kan tot 8 uur duren om een map of andere Teams-objecten in te richten. Microsoft is zich bewust van deze beperkingen en heeft zich ertoe verbonden deze op te lossen. Houd er rekening mee dat het herstellen van een team of objecten binnen een team een lange hersteltijd kan veroorzaken en buiten de controle valt van onze service.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Waarom kan ik mijn back-up account niet koppelen aan Microsoft 365?
Wij leggen het u graag uit, dit zijn de meest veel voorkomende stappen om te controleren:
- Zorg ervoor dat admin-gebruikers hun rechten op Barracuda Cloud Control (BCC) instellen op Cloud to Cloud Backup op de pagina BCC Admin Users.
- Meld u aan met een globaal beheerdersaccount om de toepassing toestemming te geven om toegang te krijgen tot uw Tenant. Opmerking: de globale beheerder is alleen nodig voor de eerste verbinding en kan worden verwijderd of teruggezet naar een normale beheerder nadat de verbinding tot stand is gebracht.
- Zodra de verbinding tot stand is gebracht, configureert u gegevensbronnen vanaf de pagina Producten.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups of het koppelen van uw backup aan Microsoft 365?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Welke Role-based toegang & MFA management interface mogelijkheden zijn er?
Is er role-based toegang en MFA mogelijk voor de management interface bij Office 365 Backups? Ja zeker!
MFA is mogelijk, dit zijn de user roles die u kunt geven:
- Admin – Full access to Barracuda Cloud-to-Cloud Backup, including the Settings page.
- Backup – Access is limited to protecting and unprotecting users and viewing the protect browser.
- Export – Access is limited to exporting data out of Barracuda Cloud-to-Cloud Backup. Note that the Restore role must also be assigned to allow access to the Protect page.
- Restore – Access is limited to restoring data to the original/alternate location in the protect browser.
- Reporting – Access is limited to viewing the Reports and Dashboard pages.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.
Welke (externe) platforms, onderdelen of omgevingen kunnen worden geback-upt?
Kunnen er naast de Microsoft365 omgeving ook nog andere onderdelen meegenomen binnen deze back-up oplossing, b.v. endpoints? De back-up service is enkel geschikt voor de Office365 omgeving, zoals Office365 Exchange Online, SharePoint, OneDrive en Teams.
Heeft u hulp nodig bij uw Office 365-backups?
Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over onze diensten en voor ondersteuning bij uw Office 365 data, backup en security vragen.